Advertisement

A Meglepetések: Elhízás, Fáradékonyság, Letargia

Eleinte minden rendben is ment: néhány héten belül eltűnt a nyakamról a dudor, lényegesen lassult a szívverésem (40-et vert percenként), és az általános közérzetemen is érezhető volt a javulás. Aztán úgy a második hónap tájékán jöttek ám a meglepetések. Az elhízas: 55 kilórol fölugrott a súlyom 62-re. Azt tudtam hogy valamennyi súlygyarapodásra számítanom kell, mint az alulműködő pajzsmirigy egyik tünete, de ez azért túl sok volt túl gyorsan. Be is iratkoztam gyorsan fitness terembe, hogy valamit tegyek ez ellen. Legnagyobb meglepetésemre a futás, amivel azelőtt is probálkoztam, nem fullasztott ki teljesen. Simán bírtam levegőt venni meg akkor is ha maximum tempóban futottam. A radioaktív kezelés előtt is probálkoztam futással, mindig is aktív életet éltem, de korábban valahogy mindig meg kellett állnom légszomj és rettentően magas pulzusszám miatt. A futógépekbe épített pulzusmérő segítségével ellenőrizhettem ahgy minden egyes futás alkalmával 200 fölé ment, gyakran a 210-et is elérte, amikor a maximum pulzus 190 lehet (220-életkor 30=190). De hát mit tudtam én akkor...Most már soha nem megy 180 fölé a pulzusom, pedig sokkal gyorsabban és többet futok.

Szóval a súlygyarapodas gyakori fitness foglalkozásokra és kemény edzésekre kényszerített, de a tudat, hogy birok futni és egyáltalán sportolni anélkul, hogy az ájulás környékezne, egészen felvillanyozott. Olyan rohamosan fejlődtem, hogy el is határoztam, lefutom a maratont. Itt New York-ban minden év novemberében van a maratoni futóverseny, és ezt látva, a megújult egészségem tudatában, elhatároztam, hogy én is lefutom jövőre. Ez volt 2006 őszén, a rákövetkező januárban, tehát 3 hónap alatt, egy internetes edzéstervet követve, már a fel maratoni távnál tartottam, ami több mint 21 km. Igaz hogy két órába tellett, de sikerült a felet megcsinálnom. Még azért hátra van a teljes távra való felkészülés, de ezelőtt meg a fele is lehetetlennek tűnt.

A sok edzés és futás azonban sajnos nem segített a súlyom visszaállításában, igaz hogy az erőnlétem és állóképességem sokat javult, de még azóta is 60 kiló vagyok. Viszont megszűnt az állandó izzadásom, a szívzörejem, az állandó idegesség és türelmetlenség érzet, az irritáltság, és sokkal kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb vagyok.

Nincsenek megjegyzések: