Advertisement

A Csodálatos Synthroid

Az első próbálkozásra 25 mcg Synthroid-ot (ami egy fajta Levothyroxine)írt fel a doktornő, és elmagyarázta, sőt meg a nagy medicina könyvében is megmutatta, hogy hogyan is néz ki a tabletta, mert innentől kezdve csakis ezt az egy márkát szedhetem. Nagyon fontos hogy ezt betartsam, és betartassam a gyógyszerészekkel és orvosokkal is, ha netalántán valamelyikőjük nem figyelne oda amikor felírja vagy kiadja. Meg szerencse, hogy ezt a lelkemre kötötte, mert pont egy hónappal ezelőtt a gyógyszertárban másik márkájú Synthroid-ot akartak nekem ideadni, hosszúkás formájút a megszokott kerek helyett. Szaladtam is vissza, hogy tévedés történt, amit azonnal korrigáltak is. Én ezzel nem viccelek, nem akarom megint azt a letargikus vagy éppen izzadós érzést visszahozni amit egyszer már elkönyveltem és lezártam mint múlt egy kellemetlen epizodját.

A 25-ös itt a legkisebb adag, amit felírnak első próbálkozásra, merthogy próbáljak a legkisebb hatásos mennyiséget eltalálni, és ez az adag minden páciensnél más és más lehet. Egy hónap múlva megint vérvétel és vizit. Lehet hogy csak bebeszéltem magamnak, de szinte 3-4 nap alatt jobban reztem magam. Már nem akartam egyfolytában aludni, éber voltam és nem sírtam el magam minden percben az önsajnálattól. Egyszóval a közérzetem hatalmas fordulatot vett, pozitív irányban. Úgy gondoltam, hogy végre meggyógyultam, már csak le kellene fogyni, és akkor minden olyan lenne, mint 3 évvel ezelőtt volt, mielőtt a problémáim elkezdődtek. Igaz, még ma sem tudom pontosan, hogy mikor is kezdődött a pajzsmirigy túltengésem, csak régi fényképeken a nyakamon lévő dudort vizsgálgatva próbalok találgatni. Mindenesetre az biztos, hogy legalább 3-4 évig szenvedhettem pajzsmirigy túlműködésben anélkül, hogy fogalmam lett volna róla.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia,ugyan ez a problémám,ahogyan ezt leírtad.Szeretném megkérdezni,hogy szerinted attól.hogy rendben van a véreredményed,érezhető-e a túlműködés tünete néha?

Névtelen írta...

Szia! Hová tudok írni neked privátban esetleg? Köszönöm!Az én címem liliesmarci@gmail.com ha esetleg van kedved írni nekem!